مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی و سایر تکالیف مودیان اعلام شد جزییات تازه از نحوه فروش بلیت‌های اربعین (۱۴ خرداد ۱۴۰۳) ابلاغ قانون بودجه ۱۴۰۳ توسط سرپرست ریاست جمهوری راه‌اندازی تالار ارز اشخاص در مرکز مبادله تا یک ماه دیگر جزئیات جدید از فروش اینترنتی نان | چگونه اینترنتی نان بخریم؟ شرایط فروش فوری سه محصول ایران خودرو ویژه خرداد ۱۴۰۳ اعلام شد + جزئیات آیا زمان واریز کالابرگ خرداد ۱۴۰۳ مشخص شده است؟ بازار طلای جهانی در انتظار سیاستهای پولی ایالات متحده آرام شد توزیع روزانه ۱.۵ تن گوشت گرم گوسفندی تنظیم بازار در مشهد تحقق بیش از ۲۳ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در خراسان رضوی از ابتدای سال جاری قبض‌های میلیونی در انتظار مشترکان بد مصرف برق قیمت جدید کوییک پلاس اتوماتیک اعلام شد + جدول (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) ارز ترجیحی شکر حذف شد | گرانی در انتظار شکر؟ فراخوان گمرک برای جاماندگان فعال‌سازی موبایل مسافری توزیع تایر با ارائه ضمانت‌نامه تولیدکنندگان سردرگمی سهامداران در بلاتکلیفی بورس | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) طلای ۱۸ عیار در مشهد نسبت به دیروز گرانتر شد + جزئیات (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) نظر کارشناسان بازار‌های مالی درباره وضعیت بازار‌ها با توجه به انتخابات پیش رو + نمودار بانوان مشهدی چگونه می‌توانند وام خوداشتغالی خیاطی دریافت کنند؟ قیمت دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال امروز | کاهش اندک حباب سکه (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) واردات تمام مدل‌های آیفون همچنان ممنوع است | آیفون ۱۳ دیگر ترخیص نمی‌شود از رهن ۷۰۰ میلیونی تا اجاره ۲۰ میلیونی آپارتمان در کوی امیرالمومنین مشهد (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) آدرس اشتباهی حمایت از تولید | درس‌هایی از تئوری رشد آدام اسمیت ممنوعیت فروش پرواز‌های چارتری لغو شد؟ تعاونی مسکن کارگران به طور جدی در دستور کار است کلاهبرداری ۱۵۰۰ میلیارد ریالی با ترفند پیش فروش خودرو
سرخط خبرها

توسعه ترانزیت در گرو متولی واحد

  • کد خبر: ۱۴۱۸۳۳
  • ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۰
توسعه ترانزیت در گرو متولی واحد
احمد زمانیان یزدی - رئیس کمیسیون حمل ونقل اتاق بازرگانی استان

بخش زیادی از مشکلات حوزه حمل ونقل مربوط به قوانین و مقررات دست وپاگیر است. شرکت‌های حمل ونقل برای انجام امور خود باید با یک سازمان طرف باشند، اما امروز ناگزیرند با بیش از ۲۰سازمان ارتباط برقرار کنند. ازسویی هر سازمان به نوبه خود، بخشنامه خاصی تدوین می‌کند که گاهی با بخشنامه و آیین نامه سازمان دیگر در تضاد است.

روان نبودن مرز‌ها و توقف کامیون‌ها در نقاط مرزی، یکی دیگر از مشکلات حوزه حمل ونقل و ترانزیت کشور است. تردد کامیون‌ها در بیشتر مرز‌ها روان نیست و شاهد توقف‌های طولانی هستیم. کامیون‌ها برای مدت زیادی در مرز‌ها متوقف می‌شوند و رانندگان از این موضوع ناراضی اند؛ چون این توقف ها، کرایه حمل در مبدأ را افزایش می‌دهد. کرایه حمل کالا مدام در نوسان است و شرکت نمی‌تواند حتی برای یک ماه، نرخ کرایه را ثابت درنظر بگیرد.

استقرار نداشتن نمایندگی برخی سازمان‌ها در مرز‌ها نیز، باعث پیچیدگی کار فعالان حوزه حمل ونقل شده است. به دلیل استقرار نداشتن نمایندگی سازمان‌ها در مرز، گاهی شرکت حمل ونقلی در موضوع استاندارد یا قرنطینه و... باید به تهران یا مرکز استان مراجعه کند. این موضوع، نارضایتی شرکت‌های حمل ونقل را به دنبال داشته و هزینه‌ها و زمان حمل را نیز به شدت افزایش داده است.

همه این محدودیت‌ها در حوزه حمل ونقل درحالی پیش روی شرکت‌های این حوزه قرار گرفته است که کشور ما بهترین مسیر ترانزیتی منطقه به شمار می‌رود. در وضعیت کنونی، ما سرعت ترانزیت را از دست داده ایم و هزینه آن نیز به شدت افزایش یافته است. ازطرفی، کشور‌های همسایه ما مسیر‌های جایگزین و موازی را برای ترانزیت کالا‌های خود تعیین کرده اند.

طبیعی است که صاحب کالای خارجی به دنبال بهترین مسیر ترانزیتی با سرعت حمل زیاد و هزینه کم است و باتوجه به اینکه ما این دو عامل مهم را از دست داده ایم، صاحبان کالا‌های خارجی هم مسیر‌هایی مثل پاکستان و آذربایجان و... را برای عبور کالا‌های خود امتحان می‌کنند. برای ترانزیت کشور افق ۲۰میلیون تن در سال۱۴۰۱ را درنظر گرفته اند، اما با وجود مشکلات بی شماری که شاهدیم و تلاشی نیز برای رفع آن‌ها نشده است، این چشم انداز هرگز تحقق یافتنی نیست.

دستگاه‌های متولی به طورکامل از مشکلات این عرصه آگاهند و امیدواریم قبل از اینکه تمام فرصت‌ها در این حوزه را از دست بدهیم، چاره و تدبیری برای رفع معضلات موجود بیندیشند تا بتوانیم از ظرفیت‌های فراوان صنعت ترانزیت و حمل ونقل استفاده کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->